2008年5月31日 星期六

Mighty Sparrow & Byron Lee - Only a fool (Breaks his own heart)


這是一首名叫Only a fool (Breaks his own heart)的老歌,一開始我是在Wyclef Jean(懷克里夫金)的專輯─老歌新唱嘉年華會 中的插曲所聽到的,這一段插曲雖然只有短短30秒,但是我卻被插曲裡面這首歌的旋律以及演唱者的聲音所吸引,看了一下專輯的內頁,找到演唱者是一個叫做 Mighty Sparrow & Byron Lee 的團體所唱的,之後又在網路查了一下歌詞,原來這首歌是在寫一個癡情的男子無法忘記過去的一段情有感而發所說的一段話。

Only a fool (Breaks his own heart)

Why do I keep fooling myself
為何我要這樣的一直愚弄我自己
When I know you love someone else
當你愛上別人的時候
Only a fool breaks his own heart
只有傻瓜才會讓自己心碎
I pretend that I don't see
我裝做沒看見
When you walk with him down the street
看到妳和他走在街上的時候
Only a fool breaks his own heart
只有傻瓜才會讓自己心碎

I have to admit it
我必須承認這段情
Even though you hurt me so girl
即使你讓我很受傷 女孩
I can't forget it
但我就是無法忘記這段情
If I'm a man I'd let you go
假如我是一個真男人的話 那我就會放手
It's no use trying to hang on
對於試著要緊握住這段情已逝的戀情
To a love already gone
早已無事於補
Only a fool breaks his own heart
只有傻瓜才會讓自己心碎

I have to admit it]
我必須承認這段情
Even though you hurt me so girl
即使你讓我很受傷 女孩
I cant forget it
但我就是無法忘記這段情
If I'm a man I'd let you go
假如我是一個真男人的話 那我就會放手
It's no use trying to hang on
對於試著要緊握住這段情已逝的戀情
To a love already gone
早已無事於補

Only a fool breaks his own heart
只有傻瓜才會讓自己心碎
Only a fool breaks his own heart
只有傻瓜才會讓自己心碎
Only a fool breaks his own heart
只有傻瓜才會讓自己心碎


powered by ODEO

P.S:自己翻的,翻錯請指正

0 意見:

張貼留言